Czym będziesz się zajmować:
- Na tym stanowisku kluczowe będzie pozyskiwanie nowych oraz rozwijanie relacji z obecnymi klientami. Docelowo Specjalista będzie budować i utrzymywać relacje z klientami poprzez spotkania, prezentacje, kontakt telefoniczny i mailowy, przeprowadzając przy tym analizę ich potrzeb, aby oferować odpowiednie rozwiązania IT – przede wszystkim rozwiązania serwerowe (sprzęt i oprogramowanie Microsoft – głównie Windows Server i SQL Server) i rozwiązania chmurowe Microsoft 365 i Microsoft Azure, oraz usługi techniczne.
- Specjalista będzie odpowiedzialny za realizację procesu handlowego poprzez wystawianie dokumentów handlowych. Będzie przygotowywać oferty handlowe, zamówienia oraz faktury zarówno sprzedaży, jak i zakupu. Zarządzanie dokumentacją handlową będzie obejmować zarówno weryfikację, jak i zapewnienie, że wszystkie transakcje są odpowiednio udokumentowane i zgodne z obowiązującymi procedurami oraz przepisami.
- Monitorowanie trendów i nowości w branży IT oraz proponowanie nowych rozwiązań, które mogą zostać wprowadzone do oferty firmy, będzie również istotnym elementem pracy.
- W celu skutecznego realizowania procesu sprzedażowego, specjalista będzie ściśle współpracował z innymi zespołami, w szczególności z zespołem technicznym.
Kogo szukamy:
- Idealny kandydat na to stanowisko posiada znajomość branży IT, w tym produktów i usług, a także bieżących trendów technologicznych.
- Znaczącym, dodatkowym atutem będą udokumentowane sukcesy w sprzedaży rozwiązań IT lub pokrewnych produktów.
- Znajomość narzędzi sprzedażowych, takich jak systemy ERP jest mile widziana.
- Znajomość języka angielskiego również będzie ceniona.
- Kluczowe są umiejętności komunikacyjne, które pozwalają na jasne i przekonujące przedstawianie ofert oraz budowanie relacji z klientami. Ważne jest, aby kandydat potrafił analizować potrzeby klientów i identyfikować najlepsze dla nich rozwiązania, co wymaga zdolności analitycznych.
- Umiejętności negocjacyjne są niezbędne do skutecznego uzgadniania warunków handlowych i zamykania sprzedaży. Kandydat powinien być proaktywny, inicjować poszukiwania nowych klientów i okazji sprzedażowych, a także proponować nowe rozwiązania obecnym klientom. Ważna jest orientacja na klienta, co rozumiemy przez skupienie na odkrywaniu i zaspokajaniu ich potrzeb oraz zapewnianie wysokiego poziomu obsługi.
- Odporność na stres oraz umiejętność pracy pod presją i w dynamicznie zmieniającym się środowisku są również istotne. Kreatywność, czyli zdolność do generowania nowych pomysłów na sprzedaż produktów i usług, może stanowić dodatkowy atut.
- Poszukujemy osoby, która potrafi efektywnie zarządzać swoim czasem i posiada zdolności organizacyjne. Po wdrożeniu na stanowisko pracy, liczymy, że będziesz potrafił samodzielnie koordynować swoimi zadaniami.